Pracovní právo & compliance

Praktická právní řešení s důrazem na prevenci, jistotu a strategickou podporu byznysu

Naše advokátní kancelář poskytuje komplexní právní poradenství v oblasti pracovního práva a compliance, a to jak pro zaměstnavatele, tak i pro vedoucí zaměstnance. Soustředíme se na prevenci sporů, efektivní nastavení procesů a správný postup při každodenním provozu firmy i v klíčových situacích, jako je ukončování pracovních poměrů, zavádění benefitních systémů nebo komunikace s odbory.

Hledáte úsporu času, eliminaci rizik a stabilní právní rámec, který podpoří rozvoj vašeho podnikání? Jsme připraveni vám být spolehlivým partnerem.

Základem našich služeb je osobní přístup, důraz na porozumění provozním potřebám zaměstnavatelů a snaha o nalezení praktického a jednoduchého řešení. Naším cílem je vytvoření právního rámce pro fungující, rovnovážný a bezproblémový vztah mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Umíme se na věci podívat jinak a proto nabízíme komplexní podporu při řešení Vašich problémů a zavedení pracovních procesů. 

Jsme připraveni pro vás zajistit:

  • Tvorba a revize pracovněprávní dokumentace
    Včetně pracovních a manažerských smluv, dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, interních předpisů a směrnic – s důrazem na aktuální právní úpravu a přizpůsobení provozním potřebám firmy.
  • Nastavení benefitních a motivačních programů
    Včetně programů typu ESOP, opčních plánů či bonusových schémat – řešíme i jejich daňové dopady.
  • Flexibilní pracovní režimy
    Navrhujeme a implementujeme modely typu pružná pracovní doba, konta pracovní doby, sdílená pracovní místa, home office nebo rozvrhování pracovní doby zaměstnanci– včetně komplexní smluvní a interní dokumentace.
  • Ukončování pracovních poměrů a hromadné propouštění
    Zajišťujeme právně bezpečné řešení i v citlivých situacích jako je ukončování pracovněprávních vztahů, a to včetně přípravy příslušné dokumentace a její komunikace vůči dotčeným zaměstnancům.
  • Komunikace s odbory, řešení mzdových srážek a exekucí
    Zastupujeme zaměstnavatele při kolektivním vyjednávání i při složitých otázkách pracovního práva s dopady na mzdy a plnění povinností vůči třetím stranám.
  • Pracovněprávní audity
    Provádíme hloubkovou analýzu vnitřních procesů, dokumentace a jejich souladu s platnou právní legislativou – včetně doporučení ke zlepšení a návrhů opatření k minimalizaci právních rizik.
  • Zastupování ve sporech
    Reprezentujeme klienty ve sporech týkajících se ukončení pracovního poměru či porušení zákazu diskriminace a nerovného zacházení a dále ve sporech o náhradu škody.
  • Compliance a interní pravidla
    Tvoříme a implementujeme vnitřní systémy pro řízení rizik, připravujeme veškerou interní dokumentaci pro zajištění plnění podmínek whistleblowingu, zásad AML, GDPR a ESG a další dokumentaci nezbytnou pro plnění podmínek compliance, včetně připravované právní úpravy v oblasti transparentnosti odměňování.

Proč si firmy volí právě nás?

  • Zajišťujeme vysokou odbornou úroveň a právní jistotu – pracujeme s aktuální judikaturou a legislativním vývojem.
  • Věnujeme pozornost detailu i strategickému kontextu – poradenství zasazujeme do reálného fungování firmy.
  • Budujeme dlouhodobé vztahy, ne ad hoc řešení – poradenství je poskytováno jako placená služba, která má jasnou hodnotu pro klienta.
  • Pracujeme s multidisciplinárním přesahem – spolupracujeme s kolegy ze SAMAKu na daňových, HR nebo transakčních dopadech daného řešení na fungování firmy.

Garant oblasti